
STORY i NYC inspirerar & engagerar
STORY - 144 10th Ave, New York, NY 10011, USA Den nya detaljhandeln kräver exceptionell kundupplevelse och en fullständig förståelse för hur du kan engagera, uppmärksamma och inspirera dina kunder att besöka just din butik samt få dem att återkomma. Vi har nyfiket...

Nu är det jul igen
Snart är det Jul igen! Har du planerat färdigt inför julens tema i era skyltfönster och butik ? Det är hög tid att ta tag i årets julskyltning för att säkra försäljning via en kreativ kundupplevelse. Här bjuder vi er på en inspirationsfilm från förra årets...

A Shakespeare Fairy Tale – sagolik känsla i butiksmiljö
A SHAKESPEARE FAIRY TALE - Birger Jarlsgatan 23, Stockholm. Utställningen är ett kreativt uttryck som med alla sinnen, i en mix av fantasi och verklighet förstärker en sagolik känsla i butiksmiljö. Genom att använda papper i olika texturer, storlekar och former skapar...

A Shakespeare Fairy Tale – sagolik känsla i butiksmiljö
A SHAKESPEARE FAIRY TALE är ett kreativt uttryck som med alla sinnen, i en mix av fantasi och verklighet, förstärker en sagolik känsla i butiksmiljö. Genom att använda papper i olika texturer, storlekar och former tillsammans med ny teknik skapar vi en...

Re-invent & Re-use: Art Deco Skyltfönster
Att återuppfinna och återanvända är högst aktuellt nu när vi lever i en värld där vi förbrukar och använder större resurser än vad vår jord klarar av. Inom Retail …

Årets Kreativa kundupplevelse
Årets Kreativa Kundupplevelse – Nytt pris på Modegalan 2018 Kom är stolt sponsor av årets nya pris på Modegalan 2018. Kundupplevelsen behöver komma i fokus och Customer Journey är viktigare än någonsin för att skapa engagemang, att leverera upplevelser och förstärka...

Sibyllans Kaffe & Tehandel
Sibyllans Kaffe & Tehandel - Sibyllegatan 35, Stockholm. Sibyllans Kaffe & Tehandel är en färgstark, inspirerande och härligt doftande butik där alla sinnena får sig en omgång. Henrik Berg ägare sedan 10 år tillbaka vill fortsätta förstärka Sibyllans historia...

Paper Stories på Östasiatiska Museet
Östasiatiska Museet - Paper Stories 23.02.2018-03.06.2018, inträde, gratis. Har ni vägarna förbi Stockholm så rekommenderar vi er att besöka Östasiatiska Museet. Fram till den 3e juni har de utställningen Paper Stories som handlar om papprets historia, teknik och...

Öka tempoväxlingen i butik med Planogram
Det finns ett flertal anledningar till att planogram används i allt högre grad av varumärken och kedjor. Den främsta anledningen att det skapar ökade vinster när produktexponeringen blir tydlig och enkelt att följa. Med planogram snurrar hjulen fortare med...

Så väljer du rätt produktfoto för din e-handel
Att välja hur man ska presentera sina kläder på webben är ingen enkel uppgift. För att hjälpa dig på vägen ger vi i den här bloggartikeln tips och råd kring hur du kan fotografera dina produkter på olika sätt - och fördelar och nackdelar med respektive metod....

5 tips för att få bättre butikskommunikation till dina butiker
När du skickar guidelines som visuell kommunikation till flera butiker är det viktigt att se till att de efterföljs på rätt sätt. Genom att göra det kan du förbättra butiksgenomförandet och upprätthålladin varumärkesidentitet och se till att alla kunder får den...

Storechecks in Paris, 2017
Storecheck of the latest trends in Paris, how to create an inspiring Customer Journey where Visual Merchadsing can convert visistors to buyers and increase sales. Featuring interview with Hélène Lafourcade at Good2Know on trends as well as with Stephanie Lacroix at...

Love of Graphics

7 Inspirerande Visual Merchandising Tips
Med visual merchandising finns det ett nödvändigt behov att överraska och inspirera kunder. Det finns välkända grunder som är nödvändiga för visual merchandising - till exempel visuella teman, grupperingar och färger. Men för att merchandising ska bli riktigt...

Trender från EuroShop & Christmas World, 2017
Skyltdockorna En tydlig trend i skyltdocksvärlden är mixen av materialer. Vissa delar i glasfiber mixat med textiler och mönster. Rörlighet med ledade armar och knän men även i midjor och ben. Teknik för att få fram costum made positioner hittar nya vägar i 3D...

Nya sätt att Visualisera koncept ger nya möjligheter
Yteffektiv varuexponering säkrar rätt plats för produkterna när man utvecklar sitt koncept oavsett om det är nytt eller ett befintligt koncept som behöver vidareutvecklas. Förmågan att få prova på och se hur tanken blir realiserad är en viktig del i...

Förtrollad Jul i New York City
Låt dig inspireras av storechecking och intervjuer runt Visual Merchandising (VM) i NYC med fokus på julen i USA, på Macys och Forever21. Videon innehåller intervjuer av Anne Hesselgren och Katrine Wallberg med: Jess Person, frilans VM manager och...

Julskyltfönster hos Kom
Med en tanke på en förtrolladjul med känsla av kylig rimfrost i morgondimma byggde vi upp skyltfönster i vit. Känslan skapas av flera tusen sugrör som sprejades med snö och hängdes från taket. Idé och design av Katrine Wallberg