EuroShop 2020

feb 3, 2020 | Inspiration

16 hallar, 2300 utställare en dröm för Visual Merchandisers. Så mycket att titta och känna på: 100-tals skyltdockor, spännande tekniska lösningar, nya material, smarta inredningslösningar och kreativa idéer överallt. Vi reste ner hela företaget för att under två dagar bli inspirerade och uppdaterade på det senaste i branschen. Det som imponerade på oss var bland annat:

Skyltdockor som tar ansvar

Glädjande var att se så många olika lösningar och spår på hållbarare skyltdockor som nu finns och är under utveckling. Skyltdockeföretagen är verkligen kreativa i sin jakt på nya hållbara material för skyltdockor. Vi såg skyltdockor av bland annat papp, gräs och tygrester. Nästa steg i utvecklingen är att få kedjorna att våga satsa på dessa nya material till deras dockor.

Den ständiga jakten på nya material

Man vet aldrig när man behöver dem men vi är på ständig jakt efter roliga material att lägga i vår material ”mapp”. Vi vet aldrig vem vår nästa kund är eller projekt, genom en välfylld material mapp kan vi plocka fram och presentera det klockrena materialen för deras projekt På mässan hittade vi många bra lookie-liked på naturmaterial, imitation på material som är otroligt lätta att applicera och vet man inte att det är lookie-like kan du aldrig lista ut det. Mattor som ser ut som rost, aluminiumfolie som såg ut som bark och sten, betong som går att böja och mycket mer. Nu väntar vi bara på ett projekt att plocka fram dessa idéer till!

See. Feel. Smell. Experience.

Materialet som vi föll pladask för och som vi såg användas i flera montrar var ett material från Organoid. Så här beskriver de det själva:

In breaking down the ORGANOID brand, “Organic” (in the sense of natural and pristine) and “oid” (from the ancient Greek for ‘like’) are the key elements. 100% sustainability, authenticity, closeness to nature and nontreated natural materials are the ingredients of our natural surfaces.

Ett material som tickar alla boxar: ett äkta material som får behålla denna känsla trotts behandlat så det fått en slitstark yta. Strukturen är där och vi får en naturnära upplevelse när vi drar fingrarna över det. Lukten från blomblad och gräs sitter kvar, hela montern får om via vår doft sinnen att tänka på sommaren. När ett material kan attrahera alla dessa sinnen då får vi en upplevelse! Precis det vi vill ge våra kunder.

Butiksinredning

Flexibilitet och smarta lösningar kändes som ett återkommande budskap inom butiksinredning! Det skall vara lätt att kunna byta uttryck genom ett multiflexibelt inredningskoncept. Detta gillar vi skarpt utifrån många aspekter och inte minst hållbarhet.

Plocksallad

Intregera växhuskänslan i restaurangmiljö & daglivaruhandeln.

Det ska kännas som hemma, plocka din sallad som du behöver för lunch/middag. Super ekologiskt och fräscht!

Pin It on Pinterest

Share This