DigitalRetail

av | feb 4, 2021 | Mockshop, VirtualRetail

Detaljhandeln behöver omfamna den digitala omvandlingen som branschen har framför sig.

3D Visualisering av produktexponeringen med displayer och teknik ökar kvalitén i planeringsprocessen

Visst finns det utrymme för den fysiska försäljningen

När varumärken och återförsäljare i allt högre grad vill hälla mer pengar på deras onlineansträngningar finns det ett igenkännbart behov av att komma ihåg värdet av den fysiska butiken för kundupplevelsen och bredare varumärkesidentitet. 
Mer än någonsin måste den fysiska butiken ses som en plats för sälja mer än bara varor. Moderna konsumenter, särskilt Millennials och Generation Z, längtar efter upplevelser. Själva idén om vad en butik är har förändrats helt. Det förvandlas från en plats där människor kommer för att köpa till en plats där människor kommer för att upptäcka.

Visual Merchandising (VM) måste tas med i verksamheten ekvation i de tidigare stadierna av marknadsföring och produktutveckling. Det är den första konkreta representationen av ett varumärkes nya marknadsföringsinsatser.

För att kommunicera de avsedda meddelandena ordentligt måste butikerna vara merchandised konsekvent. Detta kräver investering i båda, tid och resurser.

Processerna för att skapa framtida butiker spelar en stor roll för framgången med att göra en försäljning i butik och kunna erbjuda en kundupplevelse, särskilt på dagens hyper-konkurrensutsatta marknad.

Liksom andra aspekter av affären, är Visual Merchandising ett element som måste vara strategiskt på plats.
Världen förändras snabbt och den fysiska platsen kommer att blir mer konkurrenskraftig med varumärken som dyker upp.
Visual Merchandising och hanteringen av den fysiska ytan blir ännu mer komplicerad och viktig framöver.

Butiksexponering tillsammans med spacemanagement skapar möjlighter att fokusera på KPI: er och effektiva guidelines när det blir så många nya komponenter att inkludera i butiksexeveringen.

 Att skapa ett attraktivt kunderbjudande  och översätta ditt varumärke till en fysisk upplevelse kan inte uppnås om inte detaljhandelsprocessen blir mer digital än någonsin för att kunna öka tempoväxlingen och få med alla touchpoints.

Planeringsverktyg från Visual Retailing skapar oanade möjlighter att varulägga hela butiker och planera dom utifrån principerna för spacemanagement och varuexponering.

Redo att ta nästa steg mot en ökad försäljning?
Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för er!

Visual Merchandising hos Moncler, NYC

Visual Merchandising hos Moncler, NYC

Följ med oss på den guidade turen genom butiken: Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.Som ett led i sitt projekt "House of Genius"...

Höstnyheter butikskoncept

Höstnyheter butikskoncept

Har spanat in och besökt några nyöppnade butiker med spännande och innovativa butikskoncept. Känns verkligen kul att se att ”framtidens retail” är här, lösningarna som förenklar tillvaron, användarvänligt och transparent. Att mötas av personal som älskar att berätta,...

Kreativa Kundupplevelser 2018

Kreativa Kundupplevelser 2018

Årets Kreativa Kundupplevelse – Här är finalisterna Den 1 November är det dax för Modegalan 2018, Kom är stolt sponsor av årets nya pris för Kreativa Kundupplevelse. Kundupplevelsen behöver komma i fokus och Customer Journey är viktigare än någonsin för att skapa...

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan Fashion Week

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan Fashion Week

Stockholm Fashion Week är i fullgång vilket betyder att vi gav oss ut på samma runda för att inspireras av de nya skyltfönsterna.  Om det hänt så mycket nytt? Nja, många har vart duktiga och roterat budskapet i sina fönster men vi hade önskat att fler hade hakat på...

Formex Augusti 2018

Formex Augusti 2018

Så fort de varma tropiska vindarna byts ut mot kyligare och krispigare luft, känns det väldigt skönt att få fylla på sin inspiration inför hösten. När vi besöker Formex är det i syfte att fånga upp nyheter och trender i stort. Hur montrarna är utformade, rummen...

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan

Supernyfikna på hösten! Förra veckan spanande vi in  Biblioteksstan och butikernas skyltfönster, i förhoppning om att få inspiration till hösten. Väl nere kunde vi konstatera att de klassiskt brända tonerna mot brunt står sig starkt även denna höst, med färgstarka...

Pin It on Pinterest

Share This