Planogram – säkerställer varuexponering, produktflöde, spar tid och ökar försäljning
Nyckel till lyckad försäljning är att inspirera kunden på ett enhetligt sätt och att hjälpa kund att hitta produkt med hjälp av genomtänk varuplacering. Visual Merchandising-kompetens finns inte i alla butiker, en lösning är att skicka ut säljrepresentanter /Visual Merchandisers men det är oftast kostsamt och tar för lång tid.
Effektivare sätt är skapa exponerings guidelines genom planogram och använda sig av personalen på plats. Tid sparas genom att se till att produkterna hamnar på rätt plats från början och inte behöver skyltas om i efterhand. Att digitalisera VM-processen är lösningen för att säkerställa att visuellt tilltalande väggar och genomtänkt produktplacering med hjälp att befintlig personal.
Idag finns redan allt digitaliserat; produktbilder, produktdata och förpackningsmått. Lika så ritningar på inredning ock lokaler. Lägg ihop allt detta och skyltning kan ske digitalt!
KOM Agency är återförsäljare av två sådana program. För mer djupgående arbete finns Mockshop som jobbar i 3D miljö. För enkel snabb visualisering finns 2D programmet från IWD. I dessa program kan du skapa butik och inredning och drar in produkterna där de blir som mest säljande.
Skapa snabbare process: Utan att behöva vänta in att produkter levereras till butik, skylta upp, fotografera live och sedan skapa guidelines, kan denna process ske mycket tidigare då allt oftast finns tillgängligt digitalt i ett tidigare skede. Med stöd och hjälp av uppdaterad statistik , kpi.er , hyllmeter och totalt varuvärde kan de bästa säljbesluten tas.
När alla produkter och POS-material fått bästa plats skapas men några knapptryck planogram, enkla att följa för all butikspersonal. Man har möjlighet att jobba med framförhållning och se till att guidelines med planogram finns tillgängligt redan när produkter packas upp i butik och produkter och POSA-material kommer på rätt plats med en gång.
Vi på KOM Agency hjälper er välja rätt program för er, utbildar och supportar genom hela processen. Eller så väljer ni likt många av våra kunder att outsourca hela processen till oss, ger oss produktlistor och vi skapar säljande ytor utifrån era förutsättningar och skapar exponeringsunderlag , planogram och guidelines.
Vi tror starkt på att planogram blir ännu viktigare i framtiden där en inspirerande och välgenomtänkt butik behövs för att fånga kunden och tid måste sparas för lönsamhet på sista raden.
New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...
New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan
Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...
Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...
EuroShop 2023 – Världens största mässa för detaljhandeln och dess partners
Sedan 1999 åker vi dit med stor entusiasm och hopp om inspiration och nya idéer.
Vi blev inte besvikna detta år heller!