UPPDRAGET

Comfort – konceptutveckling & ombyggnationer

Idag planerar vi varje ny Comfortbutik eller ombyggnad utifrån det nya konceptet. Vi planerar hela kundvarvet och placerar ut de badrumsutställningar som är aktuella utifrån vilka förutsättningar butiken har. Badrumsutställningar/varumärke planerar vi och skapar utifrån leverantörernas önskemål som passar Comforts intentioner.

Inför projektstart gjorde vi kundundersökningar samt besökte flertal Comfortbutiker och insåg snabbt att det fanns för många val och väldigt många likvärdiga badrumsinstallationer.

Sammanfattningsvis så drog vi ner antal badrumsutställningar till 50% och skapade mer variationer och badrums och modernare uttryck med upplevelse i fokus. Ett koncept med inspirerande badrumutställningar för varje leverantör, tydliga kommunikationsytor och bland annat en desginstation, där kunden tillsammans med säljaren ska kunna sitta ner och i lugn och ro komma fram till vilka materialval som passar just dem och deras hem.

Vi avslutade projektet med att skapade en butikskoncepts guideline som Comfort använder för olika syften.

Comfort är Sveriges störta VVS-installationskedja och bedriver verksamhet i 65 butiker i hela Sverige. När vi startade vår resa tillsammans med Comfort hjälpte vi dem att ta fram ett nytt koncept att implementera till dessa butiker. Målet var att skapa en känsla av trygghet och öka inspirationen.

Redo att ta nästa steg mot en ökad försäljning?
Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för er!

Pin It on Pinterest

Share This