UPPDRAGET

Husqvarna Construction

Vårt uppdrag:

  • Uppdatera nytt butikskoncept & layout
  • Skapa ny inredning och funktioner
  • Skapa Playbook med innehåll och bilder som samlat ihop hela butiksonceptet
  • Planogram för samtliga kategorier
  • Visualisera och planera Smista butiken, första butik med nya butikskonceptet 

Vi fick uppdrag att uppdatera och skapa Husqvarna Constructions nya butikskoncept. Det nya butikskonceptet hämtade vi inspiration från byggplatsen, platsen där husqvarnas constructions kunder och produkter hör hemma.

Material och strukturer är en mix av betong, metall, järnnät, kabel och gummi. Allt detta i kombination med belysning, bilder, digitala verktyg och Husqvarna constructions produkter skapar en atmosfär som speglar deras kunders naturliga miljö. Men konceptet handlar inte bara om inredning. Det innebär också butiksplanering, butikslayout ,kundvarv, visual merchandising som hur vi presenterar kategorierna och produkterna samt skyltar och kommunikation.

Samtidigt under samma period fick vi även uppdrag att skapa en playbook som samlar ihop koncept och visualmerchandising principer.

I över 325 år av innovation och passion har Husqvarna försett byggproffs med stöd, service och ett brett utbud av maskiner, diamantverktyg samt alla de tillbehör du behöver för att kapa, såga, riva, slipa och polera betong.

Redo att ta nästa steg mot en ökad försäljning?
Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för er!

Pin It on Pinterest

Share This