UPPDRAGET

Klarsynt – nytt butikskoncept 2019

Våra uppdrag:

  • Butikskoncept med stil, funktion, materialval & inredningsdesign
  • Butikskoncept Guideline
  • Inrednings guideline

Vårt uppdrag bestod av att skapa ett butikskoncept som förstärker Klartsynts vision och affärsidé. Ögonhälsan är i fokus, funktionellt , inspiration, kommunikation & en skandinaviskt i stil och känsla.

Butiker är indelad i olika rum/zoner utifrån hur kundens behov. Vi har i mitten av butiken skapat en stor ”provlounge” där kunden i lugn och ro kan prova ut sina bågar ostört från andra kunder.

Ögonhälsan är viktig för Klarsynt och därför har vi även öppnat upp för undersökningsrum och givit dem en given plats.

Inrednings test av nya konceptet på Klarsynts inköpsmässa.

Året var 1995 och entreprenören Anders Åhrlin såg en möjlighet i den svenska optikerbranschen. Genom att samla fristående, kunniga optiker i ett nätverk – som slöt centrala inköpsavtal med bra priser och utvecklade smarta konsumentkoncept – fick kunderna bättre priser, större valfrihet och garanterat hög servicenivå. Idag finns 104 medlemsbutiker. Av dessa är de allra flesta fullvärdiga medlemmar och kan dra full nytta av inköp, varumärke, smarta koncept och marknadsföring.

Redo att ta nästa steg mot en ökad försäljning?
Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för er!

Pin It on Pinterest

Share This