DIGITAL RETAILTRANSFORMATION

Lagerhaus –  Skapar och kommunicerar sin butiksupplevelse digitalt

Lagerhaus har valt att börja planera och validera sin butiksupplevelse och sina kampanjer med hjälp av digitala butiksytor i 3D.

Under pandemin har det blivit ännu viktigare för oss att ha en visualiserad tanke om en kommande kampanj att jobba runt innan vi beslutar oss för den slutgiltiga utformningen,
säger Laurie Börjesson, Koncept och Visualansvarig.

Med MockShop är mitt arbete för att överföra en tydlig syn på produktsexponeringarna mycket enklare och snabbare.

Framförallt är det en tydligare och effektivare butikskommunikation för ett bättre butiksgenomförande som är målet.

Butiken är central för oss på Lagerhaus där vi inspirerar våra besökare på ett sätt som bara är möjligt på en fysisk plats och det vill vi värna om, fortsätter Laurie.

Koms Uppdrag:

  • Visual Merchandising Byrå till Lagerhaus
  • Genomförde införandeprojektet och utbildade
  • Leverantör av 3D-verktyget Mockshop från Visual Retailing
  • Resurs vid arbetstoppar

Vårens trender 2021

I vårens kollektion 2021 ligger fokus på nystart, funktion och planering. En färgskala i pastell möter mer jordnära toner så som brun, vit och beige. Formspråk och mönster är inspirerade av våren och produkterna piggar upp ett vintertrött hem. Koalan pryder flertalet produkter både i mönster- och figurform.

Kampanjyta uppritad i Mockshop.

Redo att ta nästa steg mot en ökad försäljning?
Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för er!

Pin It on Pinterest

Share This