2018 NYC Christmas inspiration
Denna fantastiska kokande Metropol bjuder alltid på det bästa av det bästa. Årets inspirationsresa hade många härliga Christmas Windows highlights, från de påkostade skyltfönstren på 5th Aveny och Soho till de kreativa butikerna i Midtown.
I Barneys ”Make Change-kampanj” inspirerades vi av en av säsongens riktlinjer: att ge tillbaka. Ett starkt och viktigt samarbete med Rädda Barnen för att skapa förändring.
Bloomingdales bjöd på en show med glimten i ögat, engagerande och kul. Självklart testade vi att sjunga karaoke och filmas för att se sig själv tillsammans med Grinchen.
På Saks Fifth Aveny, är temat ”Theatre of Dreams” De visualiserade drömbubblorna badade i djupa färgtoner. Man fastnade lätt i dessa vackert genomförda drömmar.
Ett besök på Nya Nikebutiken på 5th är ett måste. 6 våningar innovativ och futuristisk upplevelse. Många smarta enkla lösningar men också i framkant när det gäller transparens. De berättar med fantastiskt genomarbetat koncept hur tillverkningen går till, hur du kan formge och skapa dina egna personliga sneakers och plagg på plats. Du kan göra dina inköp på alla möjliga tillgängliga sätt. Det finns t.o.m. en hel avdelning för plusmedlemmar.
En otroligt spännande upplevelse var Monclers Pop-up i Soho. Unikt designersamarbete som visades upp endast där och i Tokyo. Men det spar vi till ett eget blogginlägg.
Önskar alla en riktigt God Jul och låt er inspireras inför det Nya Året!
Christmas time at KOM, created of reused books and New York Times magazine
Julen är en fantastisk och mysig tid, tid för varandra och tid för återhämtning. Man kan unna sig en stund att krypa upp i soffan, läsa en tidning eller bok och för en stund fly in i en annan värld. Denna värld som ord skapar är någon som vi på KOM har velat återskapa...
Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang
Den som vill hänga med i nästa fas av framgångsrika butikskoncept måste nu skaka om och tänka nytt.
Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess
Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur? DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i...
Future Storebox på Optikmässan
För att inspirera dig att utveckla din butik skapar vi ett helt unikt koncept för att realisera din kundupplevelse. Ta kontroll över kundupplevelsen och dessutom se till att alla upplevelser linjerar med den känsla du vill förmedla, så skapas ett värde som kan bli...
Vad vi lärt oss om webshop-video: Högre intäkter i åtta steg
Rörliga bilder utlöser vår förhistoriska hjärna och kräver därför vår uppmärksamhet. Vill du öka konverteringen med 5ggr?
StyleShoots Live invigning i Borås 3 april
Var med när StyleShoots möter TEKO-industrin. Invigningen den 3 april i Do-tank Center i Borås,