Planera butiker digitalt

av | jul 2, 2020 | Skyltfönster

Att skapa snabba byten i fysiska butiken för att förbättra kundupplevelser, optimera sortimentsmix och kapaciteter krävs planering. Sälja mer, kommunicera effektivt och vara mer kostnadseffektiv är avgörande i dagens detaljhandeln.

KOM’s uppdrag är att hjälpa varumärken och detaljhandlare att förstå hur man använder sina försäljningsytor för att öka lönsamheten. Öka kundupplevelsen är förstås alltid ett självklart mål och vi levererar en hållbar process med rätt verktyg för att bidra till en varaktig förändring från produktpresentation, skyltfönsterdesign till utveckling av butikskoncept.

Vi våra fönster på Grev Turegatan har vi tema ”Plan your stores digitally.”

Med dagens teknik och verktyg kan man skapa en modern process för att virtuellt bygga butiker och koncept på både matematisk och visuell grund. Virtual Retail innebär att att du kan bygga en virtuell butik med sortimentet exponerat och nå samma bekräftelse som arkitekter och inredningstillverkare gjort i CAD under flera år. I en Virtual Store planerar du med sortimentet och får med alla nyckeltal samt får ut planogram, guidelines och 3D modeller för validering och kommunikation.

I vår process ligger insatsen för att leverera Virtual Retail på ca 10% i förhållande att bygga en virtuell butik i CAD eller tex 3D StudioMax. Vi vet att i fullt sortimentsexponerade butiker kan det var omöjligt att lägga in 10.000 eller fler men inte med vår teknik.

Tillsammans med Lagerhaus byggde vi deras Uteliv-kampanjyta digitalt för att ge deras webbkunder en 3-D upplevelse. När kunden rör sig runt på ytan och drar musen över de olika produkterna ser man produkt info och med ett enkelt tryck är man på Lagerhaus hemsida och kan lägga produkten i varukorgen.

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

Härligt att se våra kunder skapa content för sina nyheter med våra StyleShoots maskiner. KidsBrandStore har en Livemaskin som nu kört på några månader och leverera både effektiv process och hög kvalité. Kidsbrandstore är Nordens största webbutik med försäljning av...

Så väljer du rätt produktfoto för din e-handel

Så väljer du rätt produktfoto för din e-handel

Att välja hur man ska presentera sina kläder på webben är ingen enkel uppgift. För att hjälpa dig på vägen ger vi i den här bloggartikeln tips och råd kring hur du kan fotografera dina produkter på olika sätt - och fördelar och nackdelar med respektive metod....

Pin It on Pinterest

Share This