Visual Merchandising utbildning 2 dagar

Visual Merchandising utbildning
2 dagar.

Vi inspirerar dig att se på din butik med nya ögon – och förändra den! I denna träning under två dagar har vi en teoretisk del och en praktisk del.
Under första dagen går vi igenom de stora penseldragen för att du skall kunna driva denna process och skapa din optimala försäljningsarena på dag 2.

Alla våra utbildningar är numera integrerade med Mockshop.
Läs mer om om Mockshop

Vad kostar kursen?

Pris/deltagare
12 000:- (moms tillkommer)
Frukost, fika och luncher ingår.

Plats
Grev Turegatan 46, Stockholm

Övrig information
Minst 5 deltagare per tillfälle.
Skicka in din intresseanmälan nedan med datum så återkommer vi så fort vi har en grupp.

Kursinnehåll

Dag 1
Z
Generellt om vad som krävs för att skapa din optimala försäljningsarena.
Z
Butiksplanering och kundens väg i butik.
Z
Skyltfönster teoretiskt.
Z
1:a intryck & kommunikations ytor.
Z
Avdelningsplaceringar.
Z
Kommersiella kalendern och kampanjuppföljning.
Z
Exponeringsmetoder.
Z
Övrigt om Guidelines och information ut till butik!
Dag 2
Z
Storecheck runda i någon av
deltagarnas/utvald butik där vi går igenom utifrån teorin dag 1. Praktisk workshop. Här genomför vi praktiskt de förändringar som krävs utifrån vår Storecheck.

Syfte

Att förstå grunderna i den visuella kommunikationen och praktiskt kunna skapa en säljande miljö.

Vem är kursen för?

Ägare, inköpare, butikschefer, visual merchandisers, säljare med flera. Alla med intresse eller ansvar för att skapa en säljande butik.

Instruktör

Anne Hesselgren, grundare och ägare av Kom Visual Merchandining Agency.
Anne har lång erfarenhet inom Visual Merchandising från framgångsrika butikskedjor och varumärken.

Pin It on Pinterest