Känsla är ledordet.
Ett butikskoncept ska vara genomtänkt med allt från produkt och butiksdesign till ljud, musik, ljus och doft. Alla element är kommunikation och design som ämnar att skapa rätt känsla. Känsla är det ledord som styr och representeras även av teknik och material på plats.
Butikskoncept
Butikskoncept ska spegla en vison, affärsidé och varumärkesplattform. Genomtänkt koncept med allt från produkt och butiksdesign till ljud, musik, ljus och doft.
Facelift
Pop up
Ett pop up koncept är en tillfällig användning av ett fysiskt utrymme. Med en pop up butik kan du på ett snabbt och effektivt sätt kommunicera om ditt varumärkes löfte. Du skapar uppmärksamhet och ett långsiktigt intryck som engagerar och förstärker ditt varumärke. Vi hjälper er att skapa en unik lösning på just ert pop up koncept i en engagerande fysisk miljö och skapar shoppingupplevelse för era kunder.
Idéskapande process
- En analysprocess där vi tittar på er varumärkesplattform, era kärnvärden, mål och budget.
- Idépresentation av look & feel, vi går igenom stil, känsla, inredningsförslag, färg- och materialval.
- Genomarbetning av idé där vi skapar skalenliga ritningar, ritar inredningen och props.
- Presentation av konceptet visualiserat i Guidelines och 3D, där du även kan kliva in i butiken med VR.
Displayframtagning
Vi hjälper er att skapa produktdisplayer, utifrån produktroll, mål, funktion, look & feel, som bär fram produkterna till sitt bästa jag och ökar er försäljning. Vi utgår får era förutsättningar så att displayerna enkelt kan integreras i ert nuvarande butikssystem.
Varumärkesidentitet
Vi skapar metoder på hur ni förstärker ert varumärke i den fysiska butiken genom kommunikation och försäljning. Med hjälp av vår samarbetspartner Sensibar förser vi er med både original och framtagning.