Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be friendly, stay curious och act honest. Idag finns deras produkter i 45 länder på tre kontinenter.
Under hösten 2023 inledde vi ett samarbete med Maria Nila där vi hjälpt dem lansera deras limited edition Beauty Boxes i butik och salong i Norden. 5% av deras försäljning går till välgörenhet som tar hand om vår natur. I år ges pengarna till Pollinatörerna, ett sammarbete med Nordens Ark. Kampanjen “Bee friendly” lanseras på Vegan day 1 November.
De har en lekfullt utryck men en härlig färg pallet full med deras ”pastelliga” nyanser. I sin marknadsföring gillar de ta ut svängarna, vara personliga och sprida glädje.
Maria Nila Beauty Box hos Bangerhead Östermalm
För Maria Nila Sverige fick vi breifen att få Beauty Boxarna att poppa på kampanjbord hos Bangerhead och Lyko.
Hos Bangerhead tog vi fram en lyxig display där de fina boxarna får stå i centrum och produkterna få synas. Display och golvdekaler har Maria Nilas runda former som även återkommer i produkt & design.
Maria Nila Beauty Box hos Lyko
Kampanjen hos Lyko placerades på frontbordet i 30 butiker. Även här är tog vi fram plexi displayer med Maria Nilas lekfulla runda former . Kampanjinformation skapades som berättade om kampanjens budskap och hur produkter och display önskades exponeras, allt för att det skulle bli lätt och snabbt för personalen att bygga upp på plats i butik.
Maria Nila Oslo/Norge.
Försäkra kampanj fasad/skyltfönster hos en av Nikita Salonger där de önskade att naturen skulle vara med och växa ut från salongens fönster . Vi skapade på plats ett trolskt skogsfönster av mossa, växter i härliga Maria Nila nyanser och små lysande prickar får boxarna med sitt kantiga formspråk ta för sig och sticka ut i de mörka vinter dagarna Oslo.
MER FRÅN BLOGGEN:
New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...