New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y

av | feb 6, 2024

Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie
Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av färg och kreativitet, som märkets plagg.

Paiges passion för 1970-talets mode och musiken som definierade den tidsperioden inspirerade henne att skapa sina egna kläder sydda för hand. När hon arbetade i en surfbutik i södra Kalifornien köpte hon en symaskin och tillbringade nätterna efter jobbet med att lära sig sy, fast besluten att skapa plagg med samma utseende och känsla som de vintageplagg hon hade samlat på sig i flera år.

Tracksmith-Williamsburg

Snyggt och sofistikerat! Communitys, klubb, museum och butik

Löpningning– och löparkultur är kanske mer populärt än någonsin, men mängden nya varumärken tenderar att designa för nuet och det snart, snarare än det alltid. Kit är allt lättare, renare, ljusare och öppet atletisk. Det tjänar till att tillkännage bäraren som en seriös idrottare, oavsett om de är det eller inte. Samma tillvägagångssätt fortsätter också i Tracksmiths återförsäljarplatser och samarbeten. Varumärkets tre butiker fungerar som en blandning av detaljhandel, klubbhus och museum, med löpande antikviteter och efemera spridda över hela utrymmet. Tracksmith arbetade med Estelle Bailey-Babenzien – medgrundare av Noah – på designen av butikerna, i hopp om att visa hur varumärket passar in i löparkulturen samtidigt som det fungerade som en mötesplats för dess löpklubbar och samhällsaktiviteter.

The Phluid- könsneutrala Kläder och acc the pluhid, värdesätter inkludering och hyllar individen. Förstärka röster som är underrpresenterade. Samarbetar med varumärken och designers som hyllar det ickebinära.

Dels är det en fysisk butik och dels ett gemenskapscenter, The Phluid Project är först i New York City (och kanske världen) i sitt uppdrag att stärka individer som inte anpassar sig till kön. Dess detaljhandelsutbud av komfortkläder för urbana ungdomar sträcker sig från sweatshirts, t-shirts till sneakers, och det finns till och med en fantastisk samling av glittrig och skimrande smink.

Intäkterna från The Phluid Projects ljuslinje går till organisationer som stödjer HBTQ+-samhällen och ungdomar, inklusive Trans Women of Color Collective och Hetrick-Martin Institute.

En efter en leder vi en rörelse mot en framtid där all skönhet är ren skönhet. Vi drivs av människor, och vårt gemensamma uppdrag är att få säkrare produkter i händerna på alla. Formulera, förespråka och utbilda – det är vårt motto för att skapa rena skönhetsprodukter som verkligen presterar samtidigt som vi håller oss till oöverträffade säkerhetsstandarder. Varför? Det är verkligen så enkelt: skönhet ska vara bra för dig.

Älskat Brand Advocate!
Host pop-up

Ralph Lauren Soho

Bäst när det gäller
varubehandling på skyltdockor
och produktexponering.

Alltid värt ett besök!

CLUB MONACO

Broadway.

Alltid värt ett besök.

Duktiga på produktexponering

Skyltfönster och första intryck.

    • Kreativt • Kul, och alltid en härlig köplust upplevelse när man besöker ANTHROPLOGIE Rockerfeller center

    Pin It on Pinterest

    Share This