Nya detaljhandeln har upplevelse i fokus
Den nya detaljhandeln måste utvecklas då konsumenternas köpbeteenden, drivkrafter och behov förändras, nu och framöver. Det och mycket mer berättade KOMs grundare Anne Hesselgren om på sina seminarier på Stockholm Fashion District under modeveckan.
För att lyckas inom detaljhandeln krävs det idag att kunna erbjuda en exceptionell kundupplevelse och ha en fullständig förståelse för hur varje kunds ”touch point” fungerar. Det måste finnas en insikt för drivkrafter och köpbeteender idag, och att de skiljer sig för det en gång var. Det som driver konsumenterna nu är den större totala upplevelsen av varumärket. De som kan erbjuda betydelsefulla upplevelser, transparens och delaktighet rankas högst när communityn är viktigare än jaget. Den lyckade fysiska butiken erbjuder upplevelser som har större värde en själva produkten. Fundera hur ni kan göra för att skapa mervärde med just er produkt. Se möjligheter med det digitala och våga tänka utanför den klassiska boxen. Våga testa nytt!
Hur redo är du för framtidens retail? Ta tempen på ditt varumärke eller företag genom att svara på vår survey! Delta här
