Flag Ship Store

Uppdrag:

  • Vi hjälper NELLY med visual merchandising-kompetens i NELLY Flagship Store
  • Stötta i att optimera butikens layout och ytor
  • Säkerställa att kampanjer exponeras på ett bra sätt i NELLY Flagship Store
  • Utbilda personal

Från e-handel till Flagship Store på Drottninggatan

Nelly grundades i Borås år 2004 och är en ledande aktör på nätet för mode- och skönhetsintresserade unga vuxna. Med en imponerande resa har bolaget gått från att vara en internetstartup till en av de mest välkända och älskade e-handelsplattformarna inom mode i Norden.

Nelly inspirerar dagligen sitt community med trender och looks från egna varumärken och noga utvalda kompletterande varumärken. Hösten 2023 kompletterade Nelly sin affär med en fysisk Flagship Store på Drottninggatan i Stockholm. Butiken på tre våningsplan innebär nya möjligheter för Nelly att exponera sina bästa produkter och interagera direkt med sin kund.

Outsourca Visula- Merchandising kompetens

Att driva butik online och fysiskt butik har sina likheter men även skillnader i förutsättningarna. Nelly har 20 års erfarenhet av e-handel inom mode, vi på KOM Agency har 25 års erfarenhet av retail och fysiska butik. Med gemensamma erfarenheter är vi glada att Nelly valde Kom Agency som extern V-M byrå.

Kampanjplan

Process: Vi samlar in och får brief från Nelly kontinuerligt angående kommande trender, produkter, lagerstatus och kampanjer.

Vi har delat upp butiken i zooner och inför varje kampanjstart gör vi en plan för alla butikens ytor. Vi hjälper även till på plats vid kampanjskifte och utbildar personalen att tänka visuellt och kommersiellt i butiken.

Butikslayout

Process: Uppstart av projekt går vi igenom butiken utifrån kommersiellt och visuella aspekter. Viktigt att se över kundvarvet , vilka zoner skall definieras, var är butikens ”heta ytor”, ser man tydliga trender i sortimentet och upplevs det som butiken hela tiden förnyar sig etc.

Butikens layout är en viktigt del i det hela, när vi startar upp projekt ritar vi upp lokalen i 3D med inredning för få en visuell överblick. Detta gjorde vi även för Nelly Flaggshipstore för att på ett enkelt sätt testa olika möjligheter för inredningsplacering och sortimentplacering. Med hjälp av 3D visualisering är det lätt att få överblick men även gå in i detaljer före slutresultatet är visualiserat och före vi startar upp fysiskt i butik.

VM i butik & utbildning

Vid kampanjstart är vi på plats fysiskt i butik .Tillsammans med Nelly planerar vi placering av respektive trend/avdelning som ska exponeras och vilken känslan som ska genomsyra respektive kampanj i alla Nellys kanaler. Vi går igenom planeringen med butiksteamet och vi hjälper till för få en snabb och effektiv omändring i butik av produkter och inredning ,avdelningar , säkerställa trendkänsla och styling. Under hela arbetet utbildar vi och förklarar för säljarna som hjälper oss hur vi tänker och hur de ska arbeta. Detta sker kontinuerligt varannan vecka .

Genom samarbetet säkerställs Nellys Flagship Store att kontinuerligt blir uppdaterad av trender, kampanjer, produkter och varumärken i enighet med Nellys maner.

Ett mycket roligt samarbete och vi ser fram emot en konstant utveckling och innovativa tillsammans med Nelly!

Kampanjsläpp

I början av sommaren så hade Nelly har tagit fram en somrig kollektion tillsammans med varumärket Neo Noir. För att förstärka det i butik hjälpte vi dem skapa idéer, designa podium och producera. Vi var även på plats för att få blomsterprakten att blomma ut i fullt potential.

Podier och blommor står hela sommaren men med lätta justeringar på skärmar och val av blommor blir det ny känsla i entré när nya kampanjer går upp.

Pin It on Pinterest

Share This