Formex Augusti 2018

av | aug 24, 2018 | Inspiration, Visual Merchandising

Så fort de varma tropiska vindarna byts ut mot kyligare och krispigare luft, känns det väldigt skönt att få fylla på sin inspiration inför hösten. När vi besöker Formex är det i syfte att fånga upp nyheter och trender i stort. Hur montrarna är utformade, rummen uppbyggda, vilka färger ser vi i interiören, på väggarna samt hur de olika varumärkena arbetar med sin visual merchandising.

Ett av det största genomgående temat bland utställarna i år fick oss att tänka på kolonialism och upptäcktsresande till Orienten. Påfågelfjädrar och sammet, fransar, och starka kulörer, Buddha och bast. Växtligheten var en stark trend likt tidigare år och även exotiska djur som prydnad, statyer och karaffer. Som motpol fanns även det nordiska hantverket, med sin dova färgskala i material som linne och juteväv, glaserat stengods och svärtan från smitt järn. De torkade grässtråna och blommorna användes flitigt som dekoration.

Idag är det sista chansen att gå på Formex för det här året. Om du inte hinner kan du kika på bildspelet från vårt besök. Vad tycker du var inspirerande med höstens Formex?

New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y

New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y

Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...

New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus

New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus

Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...

New York 2023. Del 2:  Skyltfönster, butiker & varuhus

New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus

Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...

New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan

New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan

Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...

Projekt: Maria Nila

Projekt: Maria Nila

Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...

Pin It on Pinterest

Share This