Paris med Anne
Anne Hesselgren har alltid rest mycket, en favorit som alltid bjuder på massa inspiration är Paris. En bra tid att passa på att åka dit är september då den stora inredningsmässan Maison & Objet hålls.
Men september är också månaden som sommaren städats bort och hösten gör entré i butikerna och alla inredningsdetaljer, nya skyltfönster och skyltdockor med den. Tre fantastiska dagar i stan spenderades och det njöts av massa inspiration och god mat.
Här kommer en intervju med Anne med tips om hur ni ser och upplever mest av Paris butiker och Visual Merchandising.
Varför Paris?
Romantiskt, kul , god mat och mycket inspiration.
Vad besöker du alltid?
– Le bon Marché (glöm inte besöka mathallen som är bredvid)
– Printemps
– Lafayette
– Merci
– Louis Vuitton – Avenue des Champs-Él
Mindre butiker man inte får missa?
– L´Eclaireur – Marais
– Merci
– Bonton Filles Du Calvaire
Vilka område bruka du strosa omkring i?
Det blir väldigt många områden men jag missar aldrig:
– Att promenera runt i Marais fullt med mysiga butiker
– Rue Saint Honoré- lyxbutiker och aw drink på Hotel Costes
Årets favorit?
– Samartaine – varuhus



Vilka följer du och vart letar du för att hitta nya spännande saker som dyker upp?
– Följer de flesta varumärken och varuhus på Instagram och Linkedin
– Googlar mig runt i olika kanaler och bloggar
Tre tips på restauranger?
Lunch:
– Mattorget i Le bonMarché ( gärna ostronbaren)
– Underbar innegård hos Ralph Laurent flagshipstore
– Lafayette Roof top- bästa cityvyn
Middag:
– Pizza med goda drinkar hos Grazie– nära Merci
– Joia– lokala specialiter med mycket smak
– Kocken Helen Darroze´s underbara restaurang.
– Bambou– för underbara drinkar och mat

GRAZIE

RALPH LAURENT
Vart bor du?
I år valde vi ett mindre hotell som hette Hotel Le Milie Rose med butiker och pulsande restauranger runt knuten. Bra pris!
Bästa knep?
Efter ni ätit en bra middag på kvällen ta taxin till de bästa butikerna /varuhusen som har de bästa skyltfönsterna och hoppa av och filma när det är folktomt och mörkret gör att det inte speglar sig och bilderna blir väldigt fina.



New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...
New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan
Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...
Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...
EuroShop 2023 – Världens största mässa för detaljhandeln och dess partners
Sedan 1999 åker vi dit med stor entusiasm och hopp om inspiration och nya idéer.
Vi blev inte besvikna detta år heller!