Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess
Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur?
DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i skyltfönstren på Grev Turegatan 46.
På ett visuellt och kreativt sätt tar KOM dig igenom alla steg till en starkare kundupplevelse.
En härligt starkt röd tråd, slingrar sig mjukt och från nyckelord till nyckelord i första fönstret genom rutan ut på fasaden och in igen i nästa fönster vidare genom 3D Visualiseringens steg till själva utförandet i KOMs erbjudande.
Blickfånget, de 2 skräddarbysterna, skapade i en härva av svarta trådar. Mitt i detta trådkaos, ett rörligt material i form av en digital film. Budskapet kommuniceras på stark röd bakgrund, dels för att dra blicken till sig i dubbel bemärkelse men också binda ihop syftet med den fysiska röda tråden.
BRAND AWARNESS – Vi utgår från din varumärkesplattform, dina kärnvärden finns med och skapar riktlinjer, känsla och trovärdighet hela vägen.
WORKSHOP – Allt vi skapar, gör vi tillsammans. Det är du som kan din business och vi som visualiserar den.
STORY – Vi utgår från eller skapar en Story. Storyn, den röda tråden, är grundförutsättningen och gör det tydligt och enkelt att följa och förstå.
DESIGN – Vi designar butikskoncept eller specifik inredning, fasadlösning och skyltfönster. Pop ups och såklart din totala kundupplevelse med innehåll: kundvarv, digitala möjligheter och exponeringsprinciper.
DEN RÖDA TRÅDEN – tar dig vidare i processen med hjälp av visualiseringsverktyget MOCKSHOP
KEYFIGURES – Lönsamhet är nyckeln till framgång. Vilka är dina nyckeltal? Med vår hjälp, minst 30% försäljningsökning.
3D VISUALISATION – MOCKSHOP sätter bokstavligen allt i perspektiv. Programmet ger oss möjlighet att bygga butiker eller shop-in-shops koncept samt forma och producera klara butiksplaner, kundvarv och känsla som är enkla att läsa och utföra. Det innebär att du får möjligheten att analysera och förändra innan du verkställer.
STORE EXECUTION – Vi är med hela vägen från start till utförande, fysiskt på plats, i projektledning och uppföljning. Allt efter dina önskemål och behov
Visste du att 90% av all information som tas upp av hjärnan är visuell?
En alldeles självklar anledning till att lägga mer medel på att stärka den visuella kundupplevelsen. En investering som garanterat ger ökad lönsamhet och stärkt varumärke.
Inte nog med det. Den mänskliga hjärnan processar visuell information 60 000 gånger snabbare än text. Människan är visuell av naturen, så varför inte använda det till att öka din organisations effektivitet?
KOM hjälper dig att skapa enkla och inspirerande shoppingupplevelser för att öka detaljhandelns försäljning och lönsamhet. Vi utvecklar kundupplevelser åt ledande detalj- och konsumentvarumärken
KOM hjälper dig att öka konverteringsgraden in i butik genom att skapa spännande, innovativa och kreativa skyltfönster.
KOM hjälper dig att behålla och stärka din röda tråd, så du slipper ”lösa trådar”.
New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...
New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan
Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...
Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...
EuroShop 2023 – Världens största mässa för detaljhandeln och dess partners
Sedan 1999 åker vi dit med stor entusiasm och hopp om inspiration och nya idéer.
Vi blev inte besvikna detta år heller!