Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess

av | apr 2, 2019

Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur?

DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i skyltfönstren på Grev Turegatan 46.

På ett visuellt och kreativt sätt tar KOM dig igenom alla steg till en starkare kundupplevelse.
En härligt starkt röd tråd, slingrar sig mjukt och från nyckelord till nyckelord i första fönstret genom rutan ut på fasaden och in igen i nästa fönster vidare genom 3D Visualiseringens steg till själva utförandet i KOMs erbjudande.

Blickfånget, de 2 skräddarbysterna, skapade i en härva av svarta trådar. Mitt i detta trådkaos, ett rörligt material i form av en digital film. Budskapet kommuniceras på stark röd bakgrund, dels för att dra blicken till sig i dubbel bemärkelse men också binda ihop syftet med den fysiska röda tråden.

BRAND AWARNESS Vi utgår från din varumärkesplattform, dina kärnvärden finns med och skapar riktlinjer, känsla och trovärdighet hela vägen.
WORKSHOP – Allt vi skapar, gör vi tillsammans. Det är du som kan din business och vi som visualiserar den.
STORY – Vi utgår från eller skapar en Story. Storyn, den röda tråden, är grundförutsättningen och gör det tydligt och enkelt att följa och förstå.

DESIGN –  Vi designar butikskoncept eller specifik inredning, fasadlösning och skyltfönster. Pop ups och såklart din totala kundupplevelse med innehåll: kundvarv, digitala möjligheter och exponeringsprinciper.

DEN RÖDA TRÅDEN – tar dig vidare i processen med hjälp av visualiseringsverktyget MOCKSHOP

KEYFIGURES –  Lönsamhet är nyckeln till framgång. Vilka är dina nyckeltal? Med vår hjälp, minst 30% försäljningsökning.

3D VISUALISATION  – MOCKSHOP sätter bokstavligen allt i perspektiv. Programmet ger oss möjlighet att bygga butiker eller shop-in-shops koncept samt forma och producera klara butiksplaner, kundvarv och känsla som är enkla att läsa och utföra. Det innebär att du får möjligheten att analysera och förändra innan du verkställer.

STORE EXECUTION – Vi är med hela vägen från start till utförande, fysiskt på plats, i projektledning och uppföljning. Allt efter dina önskemål och behov

Visste du att 90% av all information som tas upp av hjärnan är visuell?

En alldeles självklar anledning till att lägga mer medel på att stärka den visuella kundupplevelsen. En investering som garanterat ger ökad lönsamhet och stärkt varumärke.

Inte nog med det. Den mänskliga hjärnan processar visuell information 60 000 gånger snabbare än text. Människan är visuell av naturen, så varför inte använda det till att öka din organisations effektivitet?

 

KOM hjälper dig att skapa enkla och inspirerande shoppingupplevelser för att öka detaljhandelns försäljning och lönsamhet. Vi utvecklar kundupplevelser åt ledande detalj- och konsumentvarumärken

KOM hjälper dig att öka konverteringsgraden in i butik genom att skapa spännande, innovativa och kreativa skyltfönster.

KOM hjälper dig att behålla och stärka din röda tråd, så du slipper ”lösa trådar”.

» Se hur det italienska modevarumärket ETRO tar hjälp av mockshop för att upprätthålla en hög visual mershandising standard

Johnells investerar i modern produktfotografering

Johnells investerar i modern produktfotografering

Johnells erbjuder exklusivt mode från kända varumärken i butiker och e-handel i stolt tradition sedan 1893. Nu investerar Johnells i sin e-handel med marknadens effektivaste och mest lättanvända produktfotosystem! Systemet StyleShoots Vertical installeras i början på...

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

Härligt att se våra kunder skapa content för sina nyheter med våra StyleShoots maskiner. KidsBrandStore har en Livemaskin som nu kört på några månader och leverera både effektiv process och hög kvalité. Kidsbrandstore är Nordens största webbutik med försäljning av...

EuroShop 2020

EuroShop 2020

16 hallar, 2300 utställare en dröm för Visual Merchandisers. Så mycket att titta och känna på: 100-tals skyltdockor, spännande tekniska lösningar, nya material, smarta inredningslösningar och kreativa idéer överallt. Vi reste ner hela företaget för att under två dagar...

Jakten på julkänslan under lunch promenaden

Jakten på julkänslan under lunch promenaden

Vi tog en runda på stan för att titta på årets julskyltningar. Glitter och skimmer är en stark trend vi ser hos många modebutiker som vill inspirera och förstärka julens alla festhögtider och ges oss tips på outfits.Samtidigt fick vi en känsla över att flertal...

Pin It on Pinterest

Share This