Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess

av | apr 2, 2021

Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur?

DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i skyltfönstren på Grev Turegatan 46.

På ett visuellt och kreativt sätt tar KOM dig igenom alla steg till en starkare kundupplevelse.
En härligt starkt röd tråd, slingrar sig mjukt och från nyckelord till nyckelord i första fönstret genom rutan ut på fasaden och in igen i nästa fönster vidare genom 3D Visualiseringens steg till själva utförandet i KOMs erbjudande.

Blickfånget, de 2 skräddarbysterna, skapade i en härva av svarta trådar. Mitt i detta trådkaos, ett rörligt material i form av en digital film. Budskapet kommuniceras på stark röd bakgrund, dels för att dra blicken till sig i dubbel bemärkelse men också binda ihop syftet med den fysiska röda tråden.

BRAND AWARNESS Vi utgår från din varumärkesplattform, dina kärnvärden finns med och skapar riktlinjer, känsla och trovärdighet hela vägen.
WORKSHOP – Allt vi skapar, gör vi tillsammans. Det är du som kan din business och vi som visualiserar den.
STORY – Vi utgår från eller skapar en Story. Storyn, den röda tråden, är grundförutsättningen och gör det tydligt och enkelt att följa och förstå.

DESIGN –  Vi designar butikskoncept eller specifik inredning, fasadlösning och skyltfönster. Pop ups och såklart din totala kundupplevelse med innehåll: kundvarv, digitala möjligheter och exponeringsprinciper.

DEN RÖDA TRÅDEN – tar dig vidare i processen med hjälp av visualiseringsverktyget MOCKSHOP

KEYFIGURES –  Lönsamhet är nyckeln till framgång. Vilka är dina nyckeltal? Med vår hjälp, minst 30% försäljningsökning.

3D VISUALISATION  – MOCKSHOP sätter bokstavligen allt i perspektiv. Programmet ger oss möjlighet att bygga butiker eller shop-in-shops koncept samt forma och producera klara butiksplaner, kundvarv och känsla som är enkla att läsa och utföra. Det innebär att du får möjligheten att analysera och förändra innan du verkställer.

STORE EXECUTION – Vi är med hela vägen från start till utförande, fysiskt på plats, i projektledning och uppföljning. Allt efter dina önskemål och behov

Visste du att 90% av all information som tas upp av hjärnan är visuell?

En alldeles självklar anledning till att lägga mer medel på att stärka den visuella kundupplevelsen. En investering som garanterat ger ökad lönsamhet och stärkt varumärke.

Inte nog med det. Den mänskliga hjärnan processar visuell information 60 000 gånger snabbare än text. Människan är visuell av naturen, så varför inte använda det till att öka din organisations effektivitet?

 

KOM hjälper dig att skapa enkla och inspirerande shoppingupplevelser för att öka detaljhandelns försäljning och lönsamhet. Vi utvecklar kundupplevelser åt ledande detalj- och konsumentvarumärken

KOM hjälper dig att öka konverteringsgraden in i butik genom att skapa spännande, innovativa och kreativa skyltfönster.

KOM hjälper dig att behålla och stärka din röda tråd, så du slipper ”lösa trådar”.

» Se hur det italienska modevarumärket ETRO tar hjälp av mockshop för att upprätthålla en hög visual mershandising standard

Green Heads expanderar

Green Heads expanderar

Green Heads är en grön frisör som när vi träffade dem hade två salonger och skrivit på för en tredje. De jobbar endast med naturliga färger och hänsyn till miljön lyser igenom hela vägen. Så när det var dags att bygga salong tre tog de kontakt med oss KOM Agency för...

Höjdmeter en del av historisk flytt av Kiruna centrum

Höjdmeter en del av historisk flytt av Kiruna centrum

Den 1 september invigdes nya Kiruna centrum, en samhällsomvandling av staden som väcker uppmärksamhet i hela världen. Aldrig tidigare har ett så utvecklat och modernt samhälle omvandlats på grund av att en industriverksamhet behövt marken. Hela centrum och dess...

Från tomte till geni

Från tomte till geni

Inför julen 2021 gav vi oss själva en kreativ utmaning med en breif: – Intressant både under och efter jul– Inte köpa något nytt men lyxa till det med att lägga ner extra tid och kärlekKartong finns alltid i överflöd under jul och med lite kreativitet är möjligheterna...

Alice i underlandet

Alice i underlandet

I våra fönster på Greve Turegatan 46 vill vi alltid bjuda på en upplevelse för förbipasserande. Julen 2020 hade vi tiden att skapa stort och bjuda på en riktig show i våra fönster. Temat sattes till Alice i Underlandet och ”Welcome to our world”. Vi ville skapa ett...

London

London

Anne Hesselgren har under sina 25 år i branschen alltid åkt på inspirationsresor till alla världens hörn. När pandemin äntligen släppte och världen öppnade upp åkte vi till London. En stad Anne varit i XX antal gånger. En ynnest att vara Annes kollega och tog rygg på...

Paris med Anne

Paris med Anne

Anne Hesselgren har alltid rest mycket, en favorit som alltid bjuder på massa inspiration är Paris. En bra tid att passa på att åka dit är september då den stora inredningsmässan Maison & Objet hålls. Men september är också månaden som sommaren städats bort och...

Pin It on Pinterest

Share This