Visual Merchandising + Skyltfönster,
2 dagar
Dag 1. Startar vi upp en teoretisk del i Visual Merchandising och en praktisk del i form av workshops. Vi går vi igenom de stora penseldragen för att du skall kunna driva denna process och skapa din optimala försäljningsarena.
Till workshopen medtages era bilder från butiken samt butiksritningar då vi efter varje teoridel jobbar med era faktiska butiker
Dag 2. Vi ger dig grundläggande kunskaper i skyltfönsterteknik och teoretisk genomgång hur du skapar intresseväckande, inspirerande och säljande skyltfönster.
Dagen innefattar även en praktisk workshop med reflektion och analys. Du blir laddad med aktuell inspiration och trender både internationellt och från närmiljö.
Vad kostar kursen?
Pris/deltagare: 12 000:- (moms tillkommer) Inklusive kursmaterial och diplom. Frukost, fika och luncher ingår
Plats: Stockholm
Övrig information: Minst 5 deltagare. Skicka in din intresseanmälan med datum så återkommer vi så fort vi har en grupp.
Kursinnehåll:
Generellt om vad som krävs för att skapa din optimala försäljningsarena.
Avdelningsplaceringar
Butiksplanering och kundens väg i butik
Kommersiella kalendern och kampanjuppföljning.
Exponeringsmetoder.
1:a intryck & kommunikationsytor.
Teoretiskt genomgång i skyltfönsterkunskap, att väcka uppmärksamhet.
Skyltfönsterteknik, uppbyggnad och placering.
Ljussättning & Hygien.
Workshop.
Analys & Reflektion.
Avslutning med massor av inspiration från London, Paris och New York senaste trender.
Syfte
Att förstå grunderna för hur du bygger och skapar uppmärksamhet i skyltfönster vilket resulterar i ökad försäljning och starkare varumärke.
Vem är kursen för?
Visual Merchandiser, ägare, butikschefer, säljare med fler. Alla med intresse eller ansvar för att skapa säljande skyltfönster.
Kontakta oss för mer information:
08 640 33 50
info@kom.se