Green Heads expanderar
Green Heads är en grön frisör som när vi träffade dem hade två salonger och skrivit på för en tredje.
De jobbar endast med naturliga färger och hänsyn till miljön lyser igenom hela vägen.
Så när det var dags att bygga salong tre tog de kontakt med oss KOM Agency för att få hjälp att skapa ett tydligt koncept som var personligt men med hög igenkänning från salong till salong.
Green Heads leds av orden:
- Hållbart-non toxic
- Kvalité
- Progressivt
- Inkluderande- välkomnande
- Hairtrend for earthfriend

Skönhetsbranschen är en intressant bransch med så mycket potential. Oftast ligger allt fokus på behandlingens slutresultat att man förlorar upplevelsen dit; hur känns det att komma in i salongen? Hur luktar det? Får kunden känslan av egentid eller bryter salongen sorl och övriga gäster igenom? Hur är arbetsmiljön? Underlättar inredning och layouten för ett smidigt genomförande av personalen? Det behövs så mycket mer runt om än en bra kaffe.
Med fokus på helheten i framtagandet av konceptet skapades olika zooner och rum för kunden där man får sitt egna space med frisören, har någonstans att göra av väskan, får en bra bild av sig själv i spegeln.
Green Heads miljövetenhet är så stark att det inte behövde lysa igenom på ett givet sätt med enbart gröna nyanser och naturmaterial i inredningen. Med ”Progressivt” som ett av ledorden kom ett modernt koncept med rosa, rostiga och ärtgröna nyanser fram. Teak var träet som valdes vilket kan kännas motsägelsebart med tanke på regnskogarnas skövlingar men med marknadens nytänk finns bra alternativ. Vi hittade materialet Unilin som tas fram av restprodukter och printat tryck som specialritad inredning producerades i.



I februari öppnade nya salongen, här ser ni en film av slutresultatet:
New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...
New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan
Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...
Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...
EuroShop 2023 – Världens största mässa för detaljhandeln och dess partners
Sedan 1999 åker vi dit med stor entusiasm och hopp om inspiration och nya idéer.
Vi blev inte besvikna detta år heller!