Höstnyheter butikskoncept
Känns verkligen kul att se att ”framtidens retail” är här, lösningarna som förenklar tillvaron, användarvänligt och transparent. Att mötas av personal som älskar att berätta, bjuder på hela historierna runt koncepttänket och är stolta.
Ett unikt och innovativt koncept i framtidens Retail
The Fittingroom är en butik där du kan prova det fulla sortimentet från Wacay och skor från Sneaky Steve på en butiksyta om endast 63 kvm. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar och levereras direkt hem till dig från respektive centrala varumärkes centrala e-handelslager.
Alla produkter i butiken har ett inbyggt (RFID) chip som du håller framför skärmen och får all historik och varumärkesbudskap snyggt och enkelt presenterat. I provrummet kan du spegla dig i en virtuell miljö där ljud och bild bidrar till upplevelsen.
Sköna NYC vibbar
Nytt fräscht butikskoncept som placerar dig mentalt mitt på Manhattan i NYC. Du möts av ett helt nytt koncept som går hand i hand med varumärkets nya profil – fusionen mellan sport och mode. Materialval där det enkla råa och samtidigt coola uttryck i färgval och strukturer andas självklarhet. T.ex. fiberglasinstallationer möter den fina mörka träkänslan. Neutrala toner med undantag för en ljust gul accentfärg. Sofistikerad belysning som leder ögat exakt. Snyggt! Varuvisningsmässigt fungerar butiken även här mer som ett showroom. Dock ser man endast en skärm, digitala möjligheter/lösningar till att lägga beställningar på nätet. Kanske något som även erbjuds genom personlig service?
Wow, Är detta Gina Tricot? Butikskoncptet lyfter plaggen långt över sin tidigare känsla i prisvärdhet. Spännande kontraster i materialval, luftigt och stilrent. Café yta för skönt häng, gör att man gärna stannar lite längre. Målet är att butiken ska kännas som en modern walk-in closet kan man läsa på nätet och ja, det kan man nog hålla med om när man kliver in i den rosa entrén. Skyltfönstren på Götgatanbutikens skyltfönster har alltid varit lite mer stylade och extra omhändertagna än övriga i kedjan. Möjligen att de tappat något just här när man gått mot en renare stil i displaymaterial. Hoppas på fortsatt cool styling och ett återkommande stopp i inspirerande fönsterfasader.
NY 2022, DEL 3 – Vi fortsätter spana in New Yorks skyltfönster, butiker & varuhus
Vi besöker b.l.a. H&M i Williamsburg och Gucci´s fantastiska kreativa butik i Soho där jultemat i år var stjärnkartan.
NY 2022, DEL 2 – Skyltfönster, butiker och varuhus i New York du inte får missa!
Mitt tips är att du besöker stadsdel för stadsdel och utforskar. Planera noga vilka butiker, restauranger…
New York 2022, DEL 1 – BÄSTA New York Mat- och kulinariska upplevelser
Staden som aldrig sover. N-Y är verkligen staden med hög puls och fullt med upplevelser.
All You Need Is Love
Äntligen är julen här igen. Efter en gråtråkig November och allt elände i världen så välkomnar vi Julen med stort hjärta. Julskyltfönster är ju…
Planogram – säkerställer varuexponering, produktflöde, spar tid och ökar försäljning
Inspirera och hjälp kunden att hitta produkt med hjälp av genomtänkt varuplacering.
Green Heads expanderar
Green Heads är en grön frisör som när vi träffade dem hade två salonger och skrivit på för en tredje. De jobbar endast med naturliga färger och hänsyn till miljön lyser igenom hela vägen. Så när det var dags att bygga salong tre tog de kontakt med oss KOM Agency för...