Höstnyheter butikskoncept
Känns verkligen kul att se att ”framtidens retail” är här, lösningarna som förenklar tillvaron, användarvänligt och transparent. Att mötas av personal som älskar att berätta, bjuder på hela historierna runt koncepttänket och är stolta.
Ett unikt och innovativt koncept i framtidens Retail
The Fittingroom är en butik där du kan prova det fulla sortimentet från Wacay och skor från Sneaky Steve på en butiksyta om endast 63 kvm. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar och levereras direkt hem till dig från respektive centrala varumärkes centrala e-handelslager.
Alla produkter i butiken har ett inbyggt (RFID) chip som du håller framför skärmen och får all historik och varumärkesbudskap snyggt och enkelt presenterat. I provrummet kan du spegla dig i en virtuell miljö där ljud och bild bidrar till upplevelsen.
Sköna NYC vibbar
Nytt fräscht butikskoncept som placerar dig mentalt mitt på Manhattan i NYC. Du möts av ett helt nytt koncept som går hand i hand med varumärkets nya profil – fusionen mellan sport och mode. Materialval där det enkla råa och samtidigt coola uttryck i färgval och strukturer andas självklarhet. T.ex. fiberglasinstallationer möter den fina mörka träkänslan. Neutrala toner med undantag för en ljust gul accentfärg. Sofistikerad belysning som leder ögat exakt. Snyggt! Varuvisningsmässigt fungerar butiken även här mer som ett showroom. Dock ser man endast en skärm, digitala möjligheter/lösningar till att lägga beställningar på nätet. Kanske något som även erbjuds genom personlig service?
Wow, Är detta Gina Tricot? Butikskoncptet lyfter plaggen långt över sin tidigare känsla i prisvärdhet. Spännande kontraster i materialval, luftigt och stilrent. Café yta för skönt häng, gör att man gärna stannar lite längre. Målet är att butiken ska kännas som en modern walk-in closet kan man läsa på nätet och ja, det kan man nog hålla med om när man kliver in i den rosa entrén. Skyltfönstren på Götgatanbutikens skyltfönster har alltid varit lite mer stylade och extra omhändertagna än övriga i kedjan. Möjligen att de tappat något just här när man gått mot en renare stil i displaymaterial. Hoppas på fortsatt cool styling och ett återkommande stopp i inspirerande fönsterfasader.
Christmas time at KOM, created of reused books and New York Times magazine
Julen är en fantastisk och mysig tid, tid för varandra och tid för återhämtning. Man kan unna sig en stund att krypa upp i soffan, läsa en tidning eller bok och för en stund fly in i en annan värld. Denna värld som ord skapar är någon som vi på KOM har velat återskapa...
Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang
Den som vill hänga med i nästa fas av framgångsrika butikskoncept måste nu skaka om och tänka nytt.
Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess
Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur? DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i...
Future Storebox på Optikmässan
För att inspirera dig att utveckla din butik skapar vi ett helt unikt koncept för att realisera din kundupplevelse. Ta kontroll över kundupplevelsen och dessutom se till att alla upplevelser linjerar med den känsla du vill förmedla, så skapas ett värde som kan bli...
Vad vi lärt oss om webshop-video: Högre intäkter i åtta steg
Rörliga bilder utlöser vår förhistoriska hjärna och kräver därför vår uppmärksamhet. Vill du öka konverteringen med 5ggr?
StyleShoots Live invigning i Borås 3 april
Var med när StyleShoots möter TEKO-industrin. Invigningen den 3 april i Do-tank Center i Borås,