Höstnyheter butikskoncept
Känns verkligen kul att se att ”framtidens retail” är här, lösningarna som förenklar tillvaron, användarvänligt och transparent. Att mötas av personal som älskar att berätta, bjuder på hela historierna runt koncepttänket och är stolta.
Ett unikt och innovativt koncept i framtidens Retail
The Fittingroom är en butik där du kan prova det fulla sortimentet från Wacay och skor från Sneaky Steve på en butiksyta om endast 63 kvm. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar och levereras direkt hem till dig från respektive centrala varumärkes centrala e-handelslager.
Alla produkter i butiken har ett inbyggt (RFID) chip som du håller framför skärmen och får all historik och varumärkesbudskap snyggt och enkelt presenterat. I provrummet kan du spegla dig i en virtuell miljö där ljud och bild bidrar till upplevelsen.
Sköna NYC vibbar
Nytt fräscht butikskoncept som placerar dig mentalt mitt på Manhattan i NYC. Du möts av ett helt nytt koncept som går hand i hand med varumärkets nya profil – fusionen mellan sport och mode. Materialval där det enkla råa och samtidigt coola uttryck i färgval och strukturer andas självklarhet. T.ex. fiberglasinstallationer möter den fina mörka träkänslan. Neutrala toner med undantag för en ljust gul accentfärg. Sofistikerad belysning som leder ögat exakt. Snyggt! Varuvisningsmässigt fungerar butiken även här mer som ett showroom. Dock ser man endast en skärm, digitala möjligheter/lösningar till att lägga beställningar på nätet. Kanske något som även erbjuds genom personlig service?
Wow, Är detta Gina Tricot? Butikskoncptet lyfter plaggen långt över sin tidigare känsla i prisvärdhet. Spännande kontraster i materialval, luftigt och stilrent. Café yta för skönt häng, gör att man gärna stannar lite längre. Målet är att butiken ska kännas som en modern walk-in closet kan man läsa på nätet och ja, det kan man nog hålla med om när man kliver in i den rosa entrén. Skyltfönstren på Götgatanbutikens skyltfönster har alltid varit lite mer stylade och extra omhändertagna än övriga i kedjan. Möjligen att de tappat något just här när man gått mot en renare stil i displaymaterial. Hoppas på fortsatt cool styling och ett återkommande stopp i inspirerande fönsterfasader.
New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...
New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan
Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...
Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...
EuroShop 2023 – Världens största mässa för detaljhandeln och dess partners
Sedan 1999 åker vi dit med stor entusiasm och hopp om inspiration och nya idéer.
Vi blev inte besvikna detta år heller!