Visual Merchandising hos Moncler, NYC
Följ med oss på den guidade turen genom butiken: Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.
Som ett led i sitt projekt ”House of Genius” samlade Moncler en grupp lyxdesigners under ett paraply, i sin Pop-up butik i Soho New York City i slutet av året.
Vi blev överraskade och mycket tacksamma av presentationen och guidningen den fantastiskt trevliga säljaren bjöd oss på. Det blev en kundupplevelse utöver det vanliga i dubbel bemärkelse. Varje designer presenterades i var för sig starka och coola uttryck. Väl genomtänkt kundvarv där man nyfiket leddes runt, njöt av exponering och varubehandling i toppklass.
Förutom produkter med limiterad upplaga, som vintage lapptäcks filtar, hundkläder och duntäcken för din bärbara dator, fanns där också kommersiella versioner av avantgarde-höst 2018 som designats bl.a. av Simone Rocha, Craig Green, Kei Ninomiya och Valentino Pierpaolo Piccioli.
Och ja, hur kan en Pop-up upplevas på bästa sätt? Vikten och inte minst kunskapen av imageskapande och varumärkesbyggnad, den visuella upplevelsen och Visual merchandisingen har större värde än någonsin tidigare. Just den här upplevelsen kommer att sitta kvar för alltid och stärka Monclers varumärke lång tid framöver.
På Monclers hemsida säger Remo Ruffini, ordförande och VD för Moncler i ett uttalande om popup-butiksmodellen:
”Dagens värld har förändrats enormt,
Kommunikationen har blivit helt revolutionerad.
Konsumenten vill se något nytt varje dag och förväntar sig nya former och språk att interagera med ett varumärke.”
Följ med oss på den guidade turen genom butiken:
Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.
New York 2023. Del 4 – fortsättning av butiksbesök N-Y
Pop-up butik Soho, Grundare Paige Mycoskie Page designade väggmålningarna för popup-butiken, som är handmålad av Aviator Nation-teamet på plats för utbyggnaden. Tigerränder, klassiska regnbågar och neongeometriska detaljer blandas för att skapa en unik explosion av...
New York 2023. Del 3: Vi fortsätter spana in butiker & varuhus
Fantastisk ny lokal för Crate&Barrel. Snygg interiör, tilltalande produktexponering och du kan få hjälp att inreda hela ditt hem. " The only-in-New York experienceAs with the architecture, the assortment and services inside the store were curated to match the...
New York 2023. Del 2: Skyltfönster, butiker & varuhus
Bergdorf Goodman's visionary design team is responsible for creating the windows in-house. Bäst och mest påkostade skyltfönster I New York! Dior kom på idén om en magisk drömkarusell med Dior-koder som stjärnan och klövern samt zodiakens tecken, "som framkallar...
New York 2023. Del 1: Mat – kulinariska resan
Som vi skrev i vår New York blogg 2022 så är New York en av våra favoritstäder Mixen av butikskoncept, skyltfönster, restauranger, museum , olika event som tillsammans blir som en tornado av upplevelser. New Yorks olika stadsdelar skiljer sig ganska mycket i...
Projekt: Maria Nila
Maria Nilas filosofi att förse världen men veganska och vänliga skönhetsprodukter föddes ur övertygelsen att djur inte borde vara en del av mänsklig fåfänga. Deras vision att leda hållbar skönhet och utveckla professionell skönhet utifrån deras värderingar – be...
EuroShop 2023 – Världens största mässa för detaljhandeln och dess partners
Sedan 1999 åker vi dit med stor entusiasm och hopp om inspiration och nya idéer.
Vi blev inte besvikna detta år heller!