Skyltfönster 2019 Bibliotekstan Design/Fashion Week
Vi är mitt uppe i Stockholm Design Week och Stockholm Fashion Week när vi kikar runt och ser vad som händer i skyltfönstren runt Bibliotekstan.
Nog skulle man önska att det riktigt bubblade av nyheter och inspiration. Men vi kan krasst konstatera att det är ett fåtal som låtit kreativitet och ”wowkänsla” starta upp vårsäsongen 2019.
Hope på Norrmalmstorg bjöd på en kul och intressant Pop-up i samarbete med inrednings- och designföretaget Arranging Things. Den skulle man vilja läsa mer om, idé och tanke bakom.
NK:s fasad snygg, enkel och minimalistisk, samma upplägg som på AW 2018 fönsterfasad med TOM Dixon och Vitra bl.a. Och visst värmer det lite extra med fina kärlekshälsningar inför Valentines Day. Det behöver vi i vinterkylan.
Chanels skyltfönster var den som andades mest vår och nyheter med sitt sent 70, tidiga 80-tals-grafiska uttryck i displaymaterialet…

… Och det är fantastiskt kul att se att varumärken som Tommy Hilfiger, de investerar verkligen i sina skyltfönster, snyggt!
Christmas time at KOM, created of reused books and New York Times magazine
Julen är en fantastisk och mysig tid, tid för varandra och tid för återhämtning. Man kan unna sig en stund att krypa upp i soffan, läsa en tidning eller bok och för en stund fly in i en annan värld. Denna värld som ord skapar är någon som vi på KOM har velat återskapa...
Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang
Den som vill hänga med i nästa fas av framgångsrika butikskoncept måste nu skaka om och tänka nytt.
Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess
Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur? DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i...
Future Storebox på Optikmässan
För att inspirera dig att utveckla din butik skapar vi ett helt unikt koncept för att realisera din kundupplevelse. Ta kontroll över kundupplevelsen och dessutom se till att alla upplevelser linjerar med den känsla du vill förmedla, så skapas ett värde som kan bli...
Vad vi lärt oss om webshop-video: Högre intäkter i åtta steg
Rörliga bilder utlöser vår förhistoriska hjärna och kräver därför vår uppmärksamhet. Vill du öka konverteringen med 5ggr?
StyleShoots Live invigning i Borås 3 april
Var med när StyleShoots möter TEKO-industrin. Invigningen den 3 april i Do-tank Center i Borås,