Visual Merchandising hos Moncler, NYC

av | feb 1, 2019 | Visual Merchandising

Följ med oss på den guidade turen genom butiken: Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.

Som ett led i sitt projekt “House of Genius” samlade Moncler en grupp lyxdesigners under ett paraply, i sin Pop-up butik i Soho New York City i slutet av året.

Vi blev överraskade och mycket tacksamma av presentationen och guidningen den fantastiskt trevliga säljaren bjöd oss på. Det blev en kundupplevelse utöver det vanliga i dubbel bemärkelse. Varje designer presenterades i var för sig starka och coola uttryck. Väl genomtänkt kundvarv där man nyfiket leddes runt, njöt av exponering och varubehandling i toppklass.

Förutom produkter med limiterad upplaga, som vintage lapptäcks filtar, hundkläder och duntäcken för din bärbara dator, fanns där också kommersiella versioner av avantgarde-höst 2018 som designats bl.a. av Simone Rocha, Craig Green, Kei Ninomiya och Valentino Pierpaolo Piccioli.

 Och ja, hur kan en Pop-up upplevas på bästa sätt? Vikten och inte minst kunskapen av imageskapande och varumärkesbyggnad, den visuella upplevelsen och Visual merchandisingen har större värde än någonsin tidigare. Just den här upplevelsen kommer att sitta kvar för alltid och stärka Monclers varumärke lång tid framöver.

Monclers hemsida säger Remo Ruffini, ordförande och VD för Moncler i ett uttalande om popup-butiksmodellen:

”Dagens värld har förändrats enormt,
Kommunikationen har blivit helt revolutionerad.
Konsumenten vill se något nytt varje dag och förväntar sig nya former och språk att interagera med ett varumärke.”

Följ med oss på den guidade turen genom butiken:
Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.

Johnells investerar i modern produktfotografering

Johnells investerar i modern produktfotografering

Johnells erbjuder exklusivt mode från kända varumärken i butiker och e-handel i stolt tradition sedan 1893. Nu investerar Johnells i sin e-handel med marknadens effektivaste och mest lättanvända produktfotosystem! Systemet StyleShoots Vertical installeras i början på...

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

Härligt att se våra kunder skapa content för sina nyheter med våra StyleShoots maskiner. KidsBrandStore har en Livemaskin som nu kört på några månader och leverera både effektiv process och hög kvalité. Kidsbrandstore är Nordens största webbutik med försäljning av...

EuroShop 2020

EuroShop 2020

16 hallar, 2300 utställare en dröm för Visual Merchandisers. Så mycket att titta och känna på: 100-tals skyltdockor, spännande tekniska lösningar, nya material, smarta inredningslösningar och kreativa idéer överallt. Vi reste ner hela företaget för att under två dagar...

Jakten på julkänslan under lunch promenaden

Jakten på julkänslan under lunch promenaden

Vi tog en runda på stan för att titta på årets julskyltningar. Glitter och skimmer är en stark trend vi ser hos många modebutiker som vill inspirera och förstärka julens alla festhögtider och ges oss tips på outfits.Samtidigt fick vi en känsla över att flertal...

Pin It on Pinterest