Visual Merchandising hos Moncler, NYC
Följ med oss på den guidade turen genom butiken: Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.
Som ett led i sitt projekt ”House of Genius” samlade Moncler en grupp lyxdesigners under ett paraply, i sin Pop-up butik i Soho New York City i slutet av året.
Vi blev överraskade och mycket tacksamma av presentationen och guidningen den fantastiskt trevliga säljaren bjöd oss på. Det blev en kundupplevelse utöver det vanliga i dubbel bemärkelse. Varje designer presenterades i var för sig starka och coola uttryck. Väl genomtänkt kundvarv där man nyfiket leddes runt, njöt av exponering och varubehandling i toppklass.
Förutom produkter med limiterad upplaga, som vintage lapptäcks filtar, hundkläder och duntäcken för din bärbara dator, fanns där också kommersiella versioner av avantgarde-höst 2018 som designats bl.a. av Simone Rocha, Craig Green, Kei Ninomiya och Valentino Pierpaolo Piccioli.
Och ja, hur kan en Pop-up upplevas på bästa sätt? Vikten och inte minst kunskapen av imageskapande och varumärkesbyggnad, den visuella upplevelsen och Visual merchandisingen har större värde än någonsin tidigare. Just den här upplevelsen kommer att sitta kvar för alltid och stärka Monclers varumärke lång tid framöver.
På Monclers hemsida säger Remo Ruffini, ordförande och VD för Moncler i ett uttalande om popup-butiksmodellen:
”Dagens värld har förändrats enormt,
Kommunikationen har blivit helt revolutionerad.
Konsumenten vill se något nytt varje dag och förväntar sig nya former och språk att interagera med ett varumärke.”
Följ med oss på den guidade turen genom butiken:
Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.
Christmas time at KOM, created of reused books and New York Times magazine
Julen är en fantastisk och mysig tid, tid för varandra och tid för återhämtning. Man kan unna sig en stund att krypa upp i soffan, läsa en tidning eller bok och för en stund fly in i en annan värld. Denna värld som ord skapar är någon som vi på KOM har velat återskapa...
Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang
Den som vill hänga med i nästa fas av framgångsrika butikskoncept måste nu skaka om och tänka nytt.
Den röda tråden -Storyn för att lyfta fram erbjudande och arbetsprocess
Att väcka uppmärksamhet och TYDLIGHET, ett par av de grundläggande elementen i ett skyltfönster för att nå fram till en förbipasserande. Och på 3 sekunder var det, eller hur? DEN RÖDA TRÅDEN är Storyn för att lyfta fram KOM:s erbjudande och arbetsprocess i...
Future Storebox på Optikmässan
För att inspirera dig att utveckla din butik skapar vi ett helt unikt koncept för att realisera din kundupplevelse. Ta kontroll över kundupplevelsen och dessutom se till att alla upplevelser linjerar med den känsla du vill förmedla, så skapas ett värde som kan bli...
Vad vi lärt oss om webshop-video: Högre intäkter i åtta steg
Rörliga bilder utlöser vår förhistoriska hjärna och kräver därför vår uppmärksamhet. Vill du öka konverteringen med 5ggr?
StyleShoots Live invigning i Borås 3 april
Var med när StyleShoots möter TEKO-industrin. Invigningen den 3 april i Do-tank Center i Borås,