Vinnare av 2018 års bästa julskyltfönster
Vinnare av 2018 års bästa julskyltfönster är:
Nordiska Kompaniet, Stockholm Hamngatan.
NK:s julskyltning tema handlade om vad som händer bakom kulisserna i NK huset juletid.
– En liten tomte som har små möss och duvor som hjälpredor. Ett spännande moment som engagerar kunderna genom AR är den lilla tomtemusen som åker på en smällkaramell från fönstret och ut över trottoaren och den hänförda publiken.
Juryns motivering:
“Ett så väl genomarbetat, roligt som engagerande skyltfönster. Ett fantastiskt och kreativt handarbete.”
GRATTIS NK!
Våra personliga favoriter är även The Lobby och Louis Vuitton. Några som fått många nomineringar är just The Lobby och Åhlens city.
Vi tackar också Rickard Glensborn Wallin för stort intresse i nomineringarna i tävlingen.

The Lobby

Åhlens City

Louis Vuitton
Johnells investerar i modern produktfotografering
Johnells erbjuder exklusivt mode från kända varumärken i butiker och e-handel i stolt tradition sedan 1893. Nu investerar Johnells i sin e-handel med marknadens effektivaste och mest lättanvända produktfotosystem! Systemet StyleShoots Vertical installeras i början på...
KidsBrandstore skapar nyheter med Live
Härligt att se våra kunder skapa content för sina nyheter med våra StyleShoots maskiner. KidsBrandStore har en Livemaskin som nu kört på några månader och leverera både effektiv process och hög kvalité. Kidsbrandstore är Nordens största webbutik med försäljning av...
EuroShop 2020
16 hallar, 2300 utställare en dröm för Visual Merchandisers. Så mycket att titta och känna på: 100-tals skyltdockor, spännande tekniska lösningar, nya material, smarta inredningslösningar och kreativa idéer överallt. Vi reste ner hela företaget för att under två dagar...
Jakten på julkänslan under lunch promenaden
Vi tog en runda på stan för att titta på årets julskyltningar. Glitter och skimmer är en stark trend vi ser hos många modebutiker som vill inspirera och förstärka julens alla festhögtider och ges oss tips på outfits.Samtidigt fick vi en känsla över att flertal...
Christmas time at KOM, created of reused books and New York Times magazine
Julen är en fantastisk och mysig tid, tid för varandra och tid för återhämtning. Man kan unna sig en stund att krypa upp i soffan, läsa en tidning eller bok och för en stund fly in i en annan värld. Denna värld som ord skapar är någon som vi på KOM har velat återskapa...
Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang
Den som vill hänga med i nästa fas av framgångsrika butikskoncept måste nu skaka om och tänka nytt.