Rapha – Ett koncept med passion

av | jul 29, 2018 | Inspiration, Visual Merchandising

Rapha – 159 Prince St, New York, NY 10012, USA.
Rapha ett spännande butikskoncept som lyckats utvecklas och konstant växa i besökare och medlemmar. Vi träffade Niels som är Store Manager på Rapha i Meetpacking District i NYC. Han berättar ingående om Rapha’s affärsidé och historia, och hur deras plagg utvecklats. På Rapha hittar du ett internt ”club house”, som visar racing hela dagen, baristas serverar gratis kaffe och här finns även en mekaniker i egen verkstad. Du möter inspirerande, likasinnad personal som alla delar en passion för att utöka cykelsportens gränser.

Rapha har en egen Community, genomför guidade cykelturer för turisten på Manhattan, anordnar race för både amatören och eliten och har cykelresor världen över. De expanderar och öppnar flertalet club house globalt, erbjuder ett växande produktutbud och får därmed en ökad närvaro i cykelgemenskapen över hela världen.
Trots denna snabba tillväxt är värdena och kulturen hos Rapha densamma som för 12 år sedan. Anställda uppmanas att ansluta sig till sporten och cykla, ofta med varandra. Att vara ambitiös i allt som de gör, utan att vara rädd att rulla upp ärmar när det behövs. Rapha har som målsättning att göra cykelturer till världens mest populära sport. Living the brand helt enkelt, häng på!

Johnells investerar i modern produktfotografering

Johnells investerar i modern produktfotografering

Johnells erbjuder exklusivt mode från kända varumärken i butiker och e-handel i stolt tradition sedan 1893. Nu investerar Johnells i sin e-handel med marknadens effektivaste och mest lättanvända produktfotosystem! Systemet StyleShoots Vertical installeras i början på...

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

KidsBrandstore skapar nyheter med Live

Härligt att se våra kunder skapa content för sina nyheter med våra StyleShoots maskiner. KidsBrandStore har en Livemaskin som nu kört på några månader och leverera både effektiv process och hög kvalité. Kidsbrandstore är Nordens största webbutik med försäljning av...

EuroShop 2020

EuroShop 2020

16 hallar, 2300 utställare en dröm för Visual Merchandisers. Så mycket att titta och känna på: 100-tals skyltdockor, spännande tekniska lösningar, nya material, smarta inredningslösningar och kreativa idéer överallt. Vi reste ner hela företaget för att under två dagar...

Jakten på julkänslan under lunch promenaden

Jakten på julkänslan under lunch promenaden

Vi tog en runda på stan för att titta på årets julskyltningar. Glitter och skimmer är en stark trend vi ser hos många modebutiker som vill inspirera och förstärka julens alla festhögtider och ges oss tips på outfits.Samtidigt fick vi en känsla över att flertal...

Pin It on Pinterest

Share This