<iframe src="https://player.vimeo.com/video/175396544?byline=0&portrait=0" width="796" height="448" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>
<iframe src="https://player.vimeo.com/video/175396544?byline=0&portrait=0" width="900" height="648" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

ASDA George.

ASDA George främsta mål att leverera en nivå av ”inspiration och spänning” till sina lojala kunder på den plats i butikerna där George varumärket säljs.

Men med hundratals olika storlekar på butikerna över hela Storbritannien, blir det svårt att effektivt planera sina kommande kollektioner och handelsvaror på samma sätt för varje butiksställe. En modernisering av hela sin planering och visual merchandising process krävs för att spara tid, pengar och leverera rätt nivå av inspiration till sina kunder.

”Vi vill ge dem inspirationsnivå och spänning som kunderna kräver men det är dock mycket svårt utan teknik att kunna leverera det till 10.000 kollegor … och visa den på samma sätt som vi började med när vi gjorde vårt designbrief ”säger Mark Matthews, Senior Director Retail, Supply & Central Operations på ASDA George.

Men Matthews tillägger: ”Vi fann att med den teknik vi använde vid den tiden var att vi inte kan leverera det för varje butik.” Med det vi sökte kunde levereras av Visual Retailing teknik och expertis är att hålla saker konsekvent – och viktigast , effektivt.

Pin It on Pinterest

Share This