3D Ready, Steady, Go.

Hur du visuellt inspirerar och lockar till kundens uppmärksamhet via ditt skyltfönster. Vi tar dig med på en kundresa, utifrån fasad in och igenom butiken. Are Ready? Are you Steady? Let´s Gooo…

Skyltfönstret är ett samarbete med Hans Boodt Mannequins och Under Armour till ett av höstens event i KOMs showroom på Grev Turegatan med just sporttema. Här har vi fått möjligheten att visa Hans Boodts nysläppta sportlinje tillsammans med Under Armours limited edition Misty Collection sportswear. Designidé och utformning av displaymaterialet i skyltfönstret bygger på att skapa en känsla av fart och styrka. Guldtrådar spända i diagonala riktningar som följer de springande dockornas linjer. Belysning skapar skuggeffekter och återger ett blixtrande ljus där strålen träffar guldtrådens fibrer.

Tips: Att få guldtrådarna spända och i rätt riktning gör du på ett enkelt och flexibelt sätt genom att använda sig av 2 st MDF plattor i var ände med trådarna som löper igenom förborrade hål. Tyngden i MDF plattan gör att den ligger kvar och håller trådarna sträckta.

Eftersom skyltfönstren är öppna utan bakvägg lät vi idén med trådarna fortsätta in i showroomet, från taket ned till bordet med mingelmat. Det gav ett visuellt spännande djup och en extra gnistrande dimension. Digitalskärmarna kommunicerar temat Ready, Steady, Go, ”The Customer Journey” stärkt med animeringar och lek med guldtråden samt film från Hans Boodts showroom i Paris. Storyn med ”The customer journey” och ”den gyllene tråden” associerar och kopplar samman sportemat på ett genomtänkt och lyckat sätt i en spännande visuell upplevelse både utifrån fasad och in i KOMs showroom.

Pin It on Pinterest

Share This