Ta ett kliv in hos Pressbyrån på Stockholms Central.

Med utgångspunkt i det visuella för att säkra det kommersiella.

En visuell process blir lättare när man utvecklar kompletta lösningar för butikskoncept från idé, konstruktion, materialval, färg, form och produktexponerings principer. I våra projekt är utgångspunkten i det visuella med kontinuerliga visuella 3D miljöer som ändras och anpassa. När vi är färdiga får vi fram det kommersiella nyckeltalen inom produktkapacitet och inredningar så att det blir lätt för ett nästa steg till inredningsleverantörer och inköpsprocessen.

 

Virtuel Retail & CGI

Genom att kombinera sortimentexponeringen i Mockshop med 3ds Max och Vray skapade vi tillsammans med  Studion – GOfightFantastic denna visualisering av Pressbyråns nya Retail koncept.

3D/CGI-modellerna producerades i Mockshop som exporterades ut för att producera 3D-animationer och renderingar över den framtida butiken. Vi hittade ett sätt att koppla in Mockshop-innehållet med de 3D-renderingsverktygen (Maya, 3ds Max och Vray) för att producera kameraåkningar, komplett med avancerad belysning och skuggor och kameraeffekter med skärpedjup.

Butiken som vi byggde är den verkliga i Centralstationen i Stockholm med syfte att validera det nya konceptet..

Detta var det första projektet där kraften i Sortimentsexponeringen och Butiksrealisering i Mockshop kombinerades med filmskapandet och bildrendering i 3ds Max och Vray.

Pin It on Pinterest

Share This