Ellos Home

Visual merchandising
Butikskoncept
Kundvarv & butikslayout
Exponeringsprinciper
Kampanjhantering
Planogram

Ellos har erbjudit sina kunder ett stort sortiment via katalog och internetförsäljning. Ellos Home är företagets första fysiska butik med inriktning på hem och inrending.

Vi fick i uppdrag att skapa Ellos home första fysiska butikskoncept ett butikskoncept som skulle spegla Ellos homes vison, affärsidé och varumärkesplattform. Ett koncept genomtänkt med allt från produkt, butiksdesign till ljud, musik, ljus och doft. Alla element är kommunikation och design som ämnar att skapa rätt känsla. Inför butiksöppningen skapade vi planogram för varje avdelning baserat på sortiment och inredning. Planogrammen användes tillsammans med butikspersonalen som utbildning av varuläggning och effektivisering av tidsåtgång. Exponeringsprinciperna vi skapade kunde sedan återanvändas inför nya säsonger. När Ellos, våren 2018, öppnade sin andra home-butik fick vi återigen uppgift att planera butiken och uppdatera butikskonceptet. Butikerna hittar ni i Mall of Scandinavia i Stockholm och på Korsgatan i Göteborg.

 

<iframe width="426" height="240" src="https://www.youtube.com/embed/JeLiBbvcfKI" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="900" height="500" src="https://www.youtube.com/embed/JeLiBbvcfKI" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Pin It on Pinterest

Share This